Όσοι έχουν αυτοκίνητο καταλαβαίνουν την ραγδαία αύξηση της τιμής της βενζίνης. Εν μέρη ευθύνονται οι βενζινοπώλες, διότι κερδοσκοπούν εις βάρος μας και μας θεωρούν ανόητους. Σε απόσταση εκατό μέτρων μπορεί να βρεις μέχρι και δέκα λεπτά διαφορά, ενώ η μόνιμη δικαιολογία για αυτή την ανοησία είναι ότι φταίει ο πάροχος της βενζίνης. Πέρα όμως από τους εξωφρενικά απαράδεκτους βενζινοπώλες, φταίει και η κρίση στις διεθνής αγορές που ανεβάζει γενικά την τιμή του πετρελαίου.
Η λύση για την οποία έχει γίνει πολύς λόγος τώρα τελευταία είναι η μετατροπή του κινητήρα ώστε να λειτουργεί και με αέριο. Η λύση αυτή σε πολλούς θα φανεί λογική για προφανείς λόγους. Το αέριο είναι πιο φθηνό και η μετατροπή κοστίζει περίπου χίλια πεντακόσια ευρώ. Δυστυχώς τα πράγματα δεν είναι τόσο απλά. Η μετατροπή του κινητήρα σε αυτοκίνητα μικρού και μεσαίου κυβισμού (έως 1800 κ.ε.) δεν έχει κανένα οικονομικό ώφελος, αντίθετα, θα ξοδευτούν χρήματα τα οποία δεν θα πάρετε ποτέ πίσω. Το γιατί είναι πολύ απλό. Τα μικρού και μεσαίου κυβισμού αυτοκίνητα καίνε κατά μέσω όρο 6 λίτρα/100 χλμ. Με το αέριο θα χρειασθεί να κάψουν πολύ περισσότερο για να λειτουργήσουν, οπότε την διαφορά τις τιμής βενζίνης-αέριο θα την πληρώσετε σε ποσότητα.
Επίσης, με το αέριο ξεραίνεται ο κινητήρας και πρέπει κάθε λίγο να λειτουργείται με βενζίνη για να μην καούν οι φλάτζες. Κάτι άλλο που δεν αναφέρεται πουθενά, είναι ότι η τιμή του αερίου το τελευταίο 6μηνο που έχει αυξηθεί η ζήτησή του, έχει ανέβει 50λεπτά (απο 0,30 στα 0,80λεπτά/λίτρο). Το να φτάσει την τιμή του 1 ευρώ είναι θέμα χρόνου. Για τα αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού που φθάνουν τα 13λίτρα/100χλμ και άνω συμφέρει το αέριο, αλλά και πάλι κάποιος που αγοράζει τέτοια αυτοκίνητα λογικά θα μπορεί να ανταπεξέλθει και στο κόστος κίνησής τους.
Οι εύκολες λύσεις δεν είναι πάντα οι καλύτερες. Αντί να παίζουμε με τον κινητήρα του αυτοκινήτου μας, καλό είναι να ψάχνουμε τα πρατήρια της περιοχής μας με την φθηνότερη βενζίνη και να μην ενδίδουμε στους καιροσκόπους βενζινοπώλες.
Eyewitness
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου